hazırlama
Uncategorizedlogo hazırlama
Logo nedir? Lafız medlulı olarak hakikat hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin elan çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışkanlık gösteren işçilikletmelerin umumiyetle logoları kesimü söz gelişi paha. Ama ansızın aşkın kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çalışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, emeksiz anlaşılır, yazıırlanması emeksiz, muhtemel olduğunca az skorda renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu hüsran verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine onat olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıgün lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün bile sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu olgun çok önemlidir.